poniedziałek, 30 maja 2016

Podsumowanie MROŹNEGO maja, najlepsza książka miesiąca ♥ + plany na czerwiec


Jak ten czas szybko leci. Jeszcze niedawno stresowałam się maturą, a teraz już po! Zapraszam na książkowe podsumowanie maja.

Pierwszy tydzień nie był zbyt owocny, ale nic dziwnego – matury i przygotowania do nich nadal trwały. Dałam radę przeczytać tylko jedną książkę – Rogi autorstwa Joe'go Hilla. Recenzja pojawi się na blogu za jakiś czas. Zdradzę jedynie tyle, że książka naprawdę mi się spodobała i z pewnością sięgnę po coś jeszcze tego autora.





Tytuł: Rogi
Autor: Joe Hill
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Data premiery31 października 2014










Kiedy minął już pierwszy tydzień miesiąca, a wraz z nim combo, czyli 3 dni matur pisemnych z rzędu, czytałam już znacznie więcej.

Po Rogach przyszła pora na Rewizję Remigiusza Mroza. Kiedy dowiedziałam się, że czwarty tom przygód Chyłki jest już napisany, musiałam nadrobić zaległości i sięgnąć wreszcie po poprzedni. Co tu dużo mówić – Mróz w najwyższej formie.







Tytuł: Rewizja 
Autor: Remigiusz Mróz
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Data premiery: 30 marca 2016













Przez to, że niemalże w połowie maja miałam na swoim koncie jedynie 2 przeczytane książki, zdecydowałam się sięgnąć po coś krótszego, idealnego na jeden wieczór. Wybór padł na Siedem dni dla wieczności Marca Levy'ego. Powieść ma koło 200 stron, niewielką liczbę bohaterów i wątków. Nie zachwyciła mnie, myślę, że to po prostu taki średniak.




Tytuł: Siedem dni dla wieczności
Autor: Marc Lévy
Wydawnictwo: Muza SA
Data premiery: 2004













Premiera Trawersu (znów) Remigiusza Mroza zbliżała się wielkimi krokami, a ja nadal nie przeczytałam dwóch poprzednich tomów. Uznałam, że najwyższy czas by to nadrobić. Tak oto w jakieś 6-7 dni przeczytałam... wszystkie trzy tomy. Były dobre, nawet bardzo dobre, ale ja chyba nadal pozostanę wierna duetowi Chyłka & Zordon.






Tytuł: Ekspozycja
Autor: Remigiusz Mróz
Wydawnictwo: Filia
Data premiery12 sierpnia 2015











Tytuł: Przewieszenie
Autor: Remigiusz Mróz
Wydawnictwo: Filia
Data premiery13 stycznia 2016















Tytuł: Trawers
Autor: Remigiusz Mróz
Wydawnictwo: Filia
Data premiery18 maja 2016












Postanowiłam sobie zrobić przerwę od literatury akcji i sięgnęłam po Krucjatę Philippy Gregory. Jest to powieść fantastyczna dla młodzieży. Mi niezbyt przypadła do gustu, a dlaczego, dowiecie się z recenzji.





Tytuł: Krucjata
Autor: Philippa Gregory
Wydawnictwo: Egmont
Data premiery: 5 lutego 2014









Cóż... ta moja przerwa nie trwała zbyt długo. Po Krucjacie postanowiłam zabrać się za coś bardziej w moich klimatach. Wybrałam Milczenie owiec. Niestety, będąc dopiero w połowie przypomniałam sobie, że to drugi tom. Stwierdziłam, że najlepiej będzie jeśli doczytam ten, a za jakiś czas wrócę do pierwszego. Recenzja pojawi się na dniach.





Tytuł: Milczenie owiec
Autor: Thomas Harris
Wydawnictwo: Albatros
Data premiery: 1990












W maju udało mi się przeczytać 8 książek, z czego 4 są Mroza... nie skomentuję tego :D Myślę, że to całkiem przyzwoity wynik, zwłaszcza, że miałam maturę. Pod koniec miesiąca nieco odpuściłam z czytaniem, ale mam zamiar nadrobić to w wakacje.

A kto zostaje Książkową Królową maja? 
Baaaardzo ciężki wybór. Ostatecznie decyduję się na Przewieszenie Remigiusza Mroza (znów x2). 

Jakie plany na czerwiec?

- Omerta - Mario Puzo
Już od jakiegoś czasu zalega na mojej półce, myślę, że czerwiec będzie dobrym momentem by wreszcie po nią sięgnąć i zaznajomić się z twórczością tego autora.

-Nomen omen - Marta Kisiel
Tę książkę dostałam na zakończenie roku szkolnego, więc "dopiero" dwa miesiące temu. Od tego czasu straszy mnie swoją okładką. Jak będzie z treścią? Tego mam zamiar dowiedzieć się w czerwcu.

-Złoto głupców - Philippa Gregory, czyli kontynuacja Krucjaty
Krucjata niezbyt przypadła mi do gustu, ale tym bardziej jestem ciekawa jak autorka poradzi sobie z tą historią w kolejnym tomie.

-Nie wymachuj mi tym gnatem Kyril Bonfiglioli
Jest to książka na podstawie której powstał film Bezwstydny Mortdecai. Ma nieco ponad 200 stron, więc myślę, że bez problemu uporam się z nią w jakieś 2 dni. Może nawet uda mi się zrobić to jeszcze w maju?

To już wszystko. Więcej nie będę planować, czas pokaże. A co Wam udało się przeczytać w maju? Co macie zamiar przeczytać w czerwcu? Piszcie, jestem bardzo ciekawa!



2 komentarze:

  1. U Ciebie maj wypadł znacznie lepiej niż u mnie, ale za to nadrobię wszystkie książki w czerwcu (muszę wygrać zakład)! Z Mrozem poczekam sobie jeszcze trochę czasu, ale w pierwszej kolejności zawsze Chyłka&Zordon. Zastanawiam się, czy warto sięgnąć po powieści Gregory, ale na razie mam wszystko czego mi trzeba, więc odpuszczę sobie ten dylemat. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Noo, ja się spięłam jakoś w 2-3 tygodniu. To było tylko: wstaję-jem-Mróz-jem-Mróz-idę spać ♥ Po powieści Gregory może i warto sięgnąć, ale Krucjata czy raczej I tom - Odmieniec, raczej nie będą dobre na początek. Ona chyba ma lepsze książki z tego co słyszałam :)

      Usuń