niedziela, 31 lipca 2016

Książkowe podsumowanie lipca

Czerwiec pod względem przeczytanych książek wypadł słabo. Było ich 9, ale w zasadzie co do każdej miałam jakieś zastrzeżenia, dlatego w tym miesiącu staranniej wybierałam to, co chcę przeczytać. 

Na początku lipca zabrałam się za Cień wiatru (recenzja), czyli pierwszy tom z serii Cmentarz zaginionych książek. Więcej nie będę się rozpisywać, wszystko jest w recenzji, więc jeśli ktoś jeszcze jej nie czytał, serdecznie zapraszam.






Tytuł:Cień wiatru
Autor:Carlos Ruiz Zafon
Wydawnictwo:MUZA SA
Data wydania: 13.10.2009











Po książce Zafona przyszedł mały kryzys. Nie miałam siły i ochoty by cokolwiek czytać. Wreszcie musiałam się zebrać i porządnie wziąć za lekturę Mechanicznego, by uporać się z jego recenzją jeszcze przed premierą.




Tytuł:Mechaniczny
Autor:Ian Tregillis
Wydawnictwo:SQN 
Data wydania:20.07.2016












Przyznam, że Mechaniczny mnie nieco wymęczył, dlatego szukałam czegoś lekkiego i pewnego. Wybór padł na drugi już tom przygód Harry'ego Pottera, który i tak miałam w planach przeczytać. Recenzji nie było i nie będzie, to znaczy będzie, ale jedna, wspólna dla całej serii. Gdyby ktoś był jednak ciekaw, Harry Potter i Komnata Tajemnic wzbudził we mnie niemalże identyczne odczucia co pierwszy tom. Czyli jakie? Tego dowiecie się tutaj.





Tytuł:Harry Potter i Komnata Tajemnic
Autor:J.K Rowling
Wydawnictwo:Media rodzina
Data wydania:15.09.2001











Postanowiłam pójść za ciosem i sięgnąć po kolejny tom Harry'ego Pottera, czyli Harry Potter i Więzień Azbakanu. Z tym tomem jak na razie polubiłam się najbardziej.




Tytuł:Harry Potter i Więzień Azkabanu
Autor:J.K Rowling
Wydawnictwo:Media rodzina
Data wydania:30.06.2001











Później miałam ochotę na coś... innego, świeżego. Przeszperałam całą moją biblioteczkę na lubimy czytać i znalazłam Palacza zwłok, który bardzo pozytywnie mnie zaskoczył (recenzja).






Tytuł:Palacz zwłok
Autor:Ladislav Fuks
Wydawnictwo:Agora SA
Data wydania:02.12.2011









Miesiąc powoli się kończył, a przede mną nadal było Zanim się pojawiłeś, które miałam w planach przeczytać jeszcze w lipcu, dlatego też czym prędzej zabrałam się za lekturę. Powieść Moyes wzbudziła we mnie sporo emocji, ale niestety też tych negatywnych. Więcej tutaj.




Tytuł:Zanim się pojawiłeś
Autor:Jojo Moyes
Wydawnictwo:Świat książki
Data wydania:05.01.2012












Ostatnie dni lipca to powrót do starego, dobrego Harry'ego Pottera. Najpierw sięgnęłam po Baśnie barda Beedle'a (recenzja).



Tytuł:Baśnie barda Beedle'a
Autor:J.K Rowling
Wydawnictwo:Media rodzina
Data wydania:13.12.2007













Następnie zabrałam się za czwarty tom przygód młodego czarodzieja, czyli Harry Potter i Czara Ognia. Ten tom podobał mi się niestety najmniej. Powieść była przegadana, momentami nudna (wątek skrzatów), a sam turniej potraktowano trochę po macoszemu.





Tytuł:Harry Potter i Czara Ognia
Autor:J.K Rowling
Wydawnictwo:Media rodzina
Data wydania:01.01.2001










Ostatnie dni lipca poświeciłam powieści Przyjaciel z dzieciństwa. Recenzji raczej nie będzie, bo nie wiele mogę powiedzieć o tej pozycji. Książka była średnia, szału nie robi. Za kolejny tom się raczej nie zabiorę.



Tytuł:Przyjaciel z dzieciństwa
Autor:Sarah MacLean
Wydawnictwo:Amber
Data wydania:06.11.2012











Jak oceniam lipiec?
Tym razem jestem zadowolona zarówno z ilości (9 książek), jak i jakości przeczytanych książek. Jednak trochę zaniedbałam bloga, co mam zamiar zmienić w nadchodzącym miesiącu. 

Książkową Królową Miesiąca zostaje tym razem Palacz zwłok. Zrobił na mnie spore wrażenie, wywołał masę emocji i na długo pozostał w moich myślach. Nie mogłam więc podjąć innej decyzji.

Czy przeczytałam to, co planowałam w czerwcu?
Tym razem króciutko - tak.

Co chcę przeczytać w sierpniu?
-Mroczniejszy odcień magii - V. E. Schwab
Czaję się na tę książkę już od czerwca, jeśli nie maja. Kiedy w końcu do mnie przyjdzie, od razu się za nią zabiorę.




-Kubuś Fatalista i jego pan - D.Diderot
Chodzi za mną ostatnio jakiś klasyk. Myślę, że ta książka będzie dobrym wyborem - jest króciutka no i... Diderot, to nie byle kto. Będę z siebie bardzo dumna, gdy uda mi się ją przeczytać.




-Gra anioła - C. R. Zafon
Co tu dużo mówić - Gra anioła, czyli drugi tom Cmentarza zaginionych książek. Może uda mi się przeczytać całą trylogię w tym miesiącu?


-Necrosis. Przebudzenie - J.Piekara
Choć twórczość Piekary uwielbiam, nie miałam pojęcia o istnieniu tego zbioru. "Odkryłam" go dzięki nowemu wydaniu, które miało swoją premierę w czerwcu. Opowiadania już zaczęłam czytać i jak na razie są całkiem przyjemne.




Czytaliście którąś z tych książek? Jak u was wypadł lipiec?

PS:Ma ktoś może pomysł dlaczego czcionka mi szaleje po dodaniu postu? To znaczy niektóre akapity się przesuwają, czcionka zmienia rozmiar, odstępy między poszczególnymi zdaniami maleją, mimo że w trybie edycji wszystko jest w porządku?


20 komentarzy:

  1. Harry lekko zdominował lipiec ;) "Mechaniczny" też trochę mnie wymęczył - głownie początek, ale mimo wszystko książka była niezła. Natomiast "Mroczniejszy odcień magii" dobrze mi się czytało, choć też nie wciągnęłam się od razu i czegoś mi w niej brakowało - czegoś bliżej nieokreślonego - chyba miałam za wysokie wymagania.
    Powodzenia w sierpniu!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, przyda się ;) HP dominował, bo miałam w planach przeczytać całą serię w wakacje. Teraz już wiem, że raczej nie dam rady. Kolejne trzy tomy są bardzo grube, a ja chcę czytać je z przyjemnością, a nie z pośpiechem. Wobec "Mroczniejszego odcienia magii" nie mam w zasadzie żadnych oczekiwań, więc myślę, że przez to nie powinnam się rozczarować ;)

      Usuń
  2. Przeczytałam taką samą ilość książek *pjona*."Cień wiatru" chcę przeczytać, ale odpuszczę sobie na kilka tygodni bo zwyczajnie mam jeszcze kaca i żadna książka nie może na mnie zrobić pozytywnego wrażenia. Co do Zanim się pojawiłeś to nie mogę się zgodzić. Willa bardzo lubię. Cały ten jego sarkazm i to jak bez ogródek mówi o wszystkim... No coś jest w tym facecie. Może nie poznajemy tu wszystkich bardzo szczegółowo, ale z drugiej strony gdyby autorka zaczęła mi roztrząsać przeszłość wszystkich bohaterów to nie byłoby w tym nic ciekawego. Uważam, że postacie są dobrze nakreślone.

    Pozdrawiam Wielopasja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też polubiłam Willa za jego dystans do siebie, humor. Lou też nie była najgorsza. Z kreacją bohaterów Moyes nie ma żadnych problemów. Sęk tkwi w tym zakończeniu, z którym nie mogę się pogodzić ;/

      Usuń
    2. *Spoilery!* Zakończenie to inna bajka, choć według mnie to wyróżnia tę książkę w tłumie. Myślisz, że gdyby Will nagle na łożu śmierci powiedział ,,Zmieniłem zdanie'' ta historia byłaby tak świetna? Moim zdaniem nie, bo wtedy byłaby tak cukierkowa jak wszystkie inne.

      Usuń
    3. Zakończenie jest prawdziwe i tego nie kwestionuję. Nie zmienia to jednak faktu, że nie jest takie, jakie bym chciała i że cały czas mnie ono boli. Według mnie Will mógł dać Lou szansę i przesunąć termin chociaż o parę miesięcy. Albo już wcześniej wysłać jej jakieś sygnały, że nic z tego. Wtedy nie zmarnowałaby dla niego pół roku swojego życia.

      Usuń
  3. Przeczytałam wszystkie książki Zafona oprócz „Więzień Nieba”. Zafon jest dla mnie jednym z lepszych pisarzy. Jego książki są otoczone jakąś tajemniczą magią. Bardzo bym chciała pisać jego piórem – tak lekko i prosto, a zarazem bajecznie i wciągając.
    Co do HP – od dawana chce przeczytać tę serię. Trochę głupio mieć takie „zaległości” w wieku dziewiętnastu lat :D

    Pozdrawiam,
    czytaniamania.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam prawie 19 lat. Myślałam tak samo jak Ty, więc między innymi dlatego zabrałam się wreszcie za Harry'ego. Z Zafonem już się polubiłam, a czy go pokocham? To się okaże. Za mną dopiero jedna z jego powieści :)

      Usuń
  4. Nie czytałam żadnej z nich, ale mam chrapkę na Pottera i chcę jeszcze w tym roku zacząć z nim swoją przygodę.
    Pozdrawiam i dodaję do obserwowanych.
    http://tamczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję <3 Pottera szczerze polecam, myślę, że to taka książka, którą każdy powinien poznać i wyrobić sobie o niej własne zdanie.

      Usuń
  5. Harry Potter ♥ Ja teraz czekam na 8 część, "Harry Potter i przeklęte dziecko" :)
    Mogłabym Cię prosić o poklikanie w linki w tym poście? Byłabym bardzo wdzięczna :)
    Może wspólna obserwacja? :)

    http://veronicalucy.blogspot.com/2016/07/off-shoulder-top-and-backpack.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie czekam, przynajmniej nie na tę chwilę. Boję się, że to będzie coś zupełnie innego, niż HP, którego teraz poznaję. Poza tym to raczej nie będzie powieść. Poczekam na pierwsze recenzje, może po nich się skuszę.
      Z chęcią Cię zaobserwuję ;)

      Usuń
  6. Gratuluję świetnego wyniku.
    U mnie niestety lipiec wypadł słabo, ale w sierpniu wezmę się w garść :)
    Lecę czytać Twoją recenzję 'Zanim się pojawiłeś' :)
    Pozdrawiam!

    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Co do recenzji to ostrzegam, że może budzić kontrowersje :D

      Usuń
  7. Czytałam większość z wymienionych książek :D Jeśli jesteś ciekawa recenzji kilku z nich to zapraszam - http://recenzjebrunetki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Widzę, że lipiec pod znakiem Pottera :D. I dobrze!
    Chętnie przeczytam twoją opinię odnośnie "Gry anioła", bo sama ją przeczytałam ;) oraz "Mroczniejszy odcień magii" - bo dużo się teraz słyszy o tej książce!
    Pozdrawiam!

    #SadisticWriter

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak. Miałam w planach przeczytać w wakacje całą serię, więc to przez to. Na recenzje będziesz musiała jeszcze trochę poczekać, ale mam nadzieję,że będzie warto :)

      Usuń
  9. Twoje przeczytane tomy Pottera tylko przypominają mi o tym, że sama - pomimo deklaracji - jeszcze się za niego nie zabrałam :D

    Pozdrawiam,
    Paulina z naksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń