niedziela, 12 czerwca 2016

4 książki, które mnie rozczarowały

Z reguły trafiam z książkami, ale jak się okazuje - nie zawsze. Kilka razy miałam sytuację, że to co przeczytałam, było czymś o wiele słabszym niż oczekiwałam, a chodzi o te książki:

Dziewczyna z pociągu
Moja siostra nie czyta, a kojarzyła tę książkę. Myślę, że to jedno zdanie wyjaśnia dokładnie, jak ludzie odpowiedzialni za reklamę książki przyłożyli się do swojej pracy. Szkoda tylko, że tak sumienna nie była... autorka. Dziewczyna z pociągu jest po prostu przeciętną książką, czytałam gorsze ale i mnóstwo lepszych od niej. Po takiej reklamie, tylu pochwałach (nawet samego S.King, który swoją drogą też za momencik pojawi się na tej liście :D ), spodziewałam się o wiele lepszej lektury.







Tytuł:Dziewczyna z pociągu
Autor:Paula Hawkins
Wydawnictwo:Świat książki
Data wydania:21.10.2015







Duma i uprzedzenie
Pisałam to już raz przy okazji popularnych książek, których nie chcę przeczytać #2 , ale napiszę raz jeszcze. Może to ze mną jest coś nie tak, może ja odniosłam mylne wrażenie, ale zawsze gdy słyszałam hasło „Jane Austen” widziałam bohaterki w długich, pięknych sukniach w uroczy sposób flirtujące z nie mniej niż one same, urokliwymi młodzieńcami. I tego właśnie oczekiwałam po Dumie i uprzedzeniu. Dostałam coś nijakiego, praktycznie zero uczuć, emocji, kalkulację i nic więcej.

Mam gdzieś napisaną recenzję, więc jeśli ktoś jest ciekaw co jeszcze nie podobało mi się w tej pozycji, zapraszam za jakiś czas.








Tytuł:Duma i uprzedzenie
Autor:Jane Austen
Wydawnictwo:Świat książki
Data wydania:30.04.2014














Lśnienie
Kto nie zna Stephena Kinga? Wszyscy znają. I tak jak Słowacki (rzekomo) wielkim poetą był, tak King wielkim pisarzem jest. Przygodę z twórczością tego autora rozpoczęłam od Cmętarza zwieżąt, a później sięgnęłam po Lśnienie. Tak, dokładnie, po to popularne, zachwalane Lśnienie. Jedyna scena, jaka mi się spodobała, to ta z wanną. Cała reszta to nic specjalnego. Ok, wydarzenia z Cmętarza zwieżąt też są pełne fantastyki, ale w Lśnieniu jest tego według mnie zbyt dużo. Fakt, że dom mógłby płatać takie figle jest według mnie naciągany i nierealny. Nie tego oczekiwałam.





Tytuł:Lśnienie
Autor:Stephen King
Wydawnictwo:Prószyński i S-ka
Data wydania:26.03.2009










Mantissa
Mag Johna Fowlesa mnie oczarował. Musiałam przeczytać wszystkie książki tego autora. Musiałam. Po nieco gorszym od Maga, Kolekcjonerze przyszła pora Mantissę. To powieść porażka. Poważnie. Przez 3/4 książki główny bohater rozmawiał ze (jak jakoś w połowie zorientowałam) swoją muzą. Była to rozmowa pełna filozoficznych rozmyślań właściwie o niczym. Mimo ogromnej sympatii do autora, Mantissa była jedną z najgorszych książek, jakie czytałam
.





Tytuł:Mantisa
Autor:John Fowles
Wydawnictwo:Salamandra
Data wydania:2003







Jutro recenzja Facecji, obiecuję!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz