czwartek, 30 czerwca 2016

Kocham książki book TAG

Dawno nie było żadnego tagu, więc oto nadchodzę. Tag podkradłam od http://czytam-pisze-recenzuje-polecam.blogspot.com/. Serdecznie zachęcam do zajrzenia na bloga Poli ;)

Przejdźmy do rzeczy. Przed Wami kocham książki book TAG. Zapraszam

1. Jaki gatunek książki najczęściej wybierasz?
Najczęściej? Fantastyka lub kryminały. Zależy na co mam ochotę.

2.Wolisz książki papierowe, audiobooki czy ebooki?
Nie potrafię się skupić przy audiobookach, więc wybieram jedynie papierowe książki i ebooki. Bardziej wolę książki papierowe ale nie mam żadnego problemu, żeby przeczytać ebooka, a nawet często jest to dla mnie wygodniejsza opcja. 

3.Jaka książka zrobiła na Tobie największe wrażenie?
Mapa czasu. To było... wow.

4.Co najpierw? Książka czy ekranizacja?

Różnie. Nie mam jakiegoś parcia, żeby przeczytać książkę przed obejrzeniem filmu. Czasem film sprowokuje mnie do sięgnięcia po książkę, a innym razem jest na odwrót.

5.Gdzie czytasz?
Przeważnie w łóżku leżąc lub siedząc i opierając się o ścianę. Ebooki czasami czytam na komputerze, ale nie za długo.

6.Jaką książkę ostatnio kupiłaś?
Cyrk nocy.

7.Co czytasz aktualnie? Co przeczytałaś ostatnio? Co zamierzasz przeczytać niebawem?
Dzisiaj dokończę pierwszy tom Harry'ego Pottera. Poza tym cały czas czytam Opowieści miłosne, śmiertelne i tajemnicze Edgara Allana Poego. Gdy skończę, zabiorę się chyba za Cień wiatru. A co potem? Tego dowiecie się już jutro z podsumowania czerwca :)

8.Czy używasz zakładek?
Używam. Mam ich około 5. Czasem jak muszę się pilnie oderwać od czytania lub nie chce mi się wyciągnąć ręki po zakładkę, wkładam między strony telefon/etui od telefonu/kawałek pościeli/coś innego co mam akurat pod ręką.

9.Jaka jest Twoja ulubiona książka z dzieciństwa?
W dzieciństwie czytałam tylko lektury (wstyd, wiem!). Chyba najbardziej spodobał mi się Tomek w krainie kangurów. Znaczy nie Tomek, książka :D

10.Czy oceniasz książki po okładce?
Tak, chyba, że to książka autora, którego znam i lubię lub zaciekawiła mnie czymś innym, na przykład tytułem albo ktoś mi ją polecił, wtedy okładka raczej nie jest istotna.

11.Czy ulegasz promocjom książkowym na książki?
Zależy. Przeglądam ofertę i patrzę czy jest tam jakaś książka, którą baaardzo chciałam mieć i jeśli jest, i to w okazyjnej cenie, kupuję ją. Ale gdy promocja jest słaba, lub nie ma w niej żadnej książki, na którą od dawna miałam chrapkę, odpuszczam.

12.Na jaką ekranizację zaplanowaną na rok 2016 czekasz?
Może "czekać" to za dużo powiedziane, ale z chęcią obejrzałabym Inferno.

13.Jaką książkę powinien przeczytać każdy, bez względu na zainteresowania?
Myślę, że Portret Doriana Graya. Powieść fantastycznie napisana, ciekawa i z przekazem. Pewnie jest mnóstwo innych książek, o których powinnam tutaj napisać, ale w tej chwili przychodzi mi do głowy jedynie powieść Wilde'a.

14.Jaka jest Twoja ulubiona książka?
Nie chciałam się powtarzać, ale Mapa czasu. Skłamałabym podając inny tytuł.

15.Masz jakieś książkowe postanowienia na 2016?
Tak, chciałabym przeczytać 100 książek. 50 za mną, więc myślę, że dam radę.

16.Autor, którego możesz polecić w ciemno?
Jacek Piekara, Jakub Ćwiek, obowiązkowo Remigiusz Mróz. No i przede wszystkim Felix J. Palma, czyli autor najlepszej na świecie Mapy czasu.

17. Częściej czytasz książki wypożyczone czy wolisz własne zakupy?
Raczej swoje własne. Z biblioteką mi nie po drodze ostatnio.

To już wszystko. Nikogo nie otaguję, po prostu kto chce niech odpowie na te kilka pytań. Frajda gwarantowana!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz