niedziela, 5 czerwca 2016

Moje ulubione cytaty z książek

Chciałabym pokazać Wam moje ulubione cytaty z książek. Niektóre są śmieszne, głębokie, a inne po prostu piękne. Myślę, że wszelki komentarz jest tutaj zbędny. Te cytaty po prostu mówią same za siebie. Wiem, że jest tu najwięcej Mapy nieba, ale to przecież jedna z 3 najlepszych książek na świecie, także...

W każdym razie zapraszam.



Tym razem kolejność nie jest przypadkowa, zwłaszcza jeśli chodzi o początkowe pozycje. Najlepsze na początek.


"SYLWJA: [...] Możesz się obyć bez mówienia mi o miłości, jak myślę?
DORANT: Ty mogłabyś się obejść bez budzenia jej we mnie.
SYLWJA: [... ] jeszcze raz ci powtarzam, przestań być czułym kochankiem.
DORANT:Więc przestań ty być sobą".

Igraszki trafu i miłości – Pierre Marivaux  




Igraszki trafu i miłości to dość stara komedia. Raczej jako osobnej książki jej nie znajdziecie. Jest za to dostępna w Antologii literatury francuskiej, dlatego to jej okładkę tutaj umieszczam.













Teraz porcja dwóch cytatów ze wspomnianej Mapy nieba

1. "Hm... książki trzymają mnie przy życiu - zaimprowizował.
- Książki?
- Tak. Czytanie to jedyna rzecz, która sprawia mi przyjemność, a tyle ich jeszcze zostało do przeczytania... Tylko dla nich warto żyć. Książki mnie uszczęśliwiają i pozwalają mi uciec od rzeczywistości (...). Zapewniają marzenia tym, którzy sami nie potrafią marzyć. A marzeń potrzebuje każdy."

2. „...człowiek potrzebuje marzeń. Tak, potrzebna mu wiara w złudzenia, wiara w to, że życie jest czymś więcej niż nędzną, wrogą rzeczywistością, która go przydusza.”
Mapa nieba – Félix J. Palma





Tytuł: Mapa nieba
Autor:Félix J. Palma
Wydawnictwo:Sonia Draga
Data premiery:8.10.2014












.„Ci co śnią za dnia wiedzą o wielu rzeczach niedostępnych dla tych co śnią tylko nocą”
Opowieści miłosne, śmiertelne i tajemnicze – Edgar Allan Poe




Tytuł:Opowieści miłosne, śmiertelne i tajemnicze
Autor:Edgar Allan Poe
Wydawnictwo:Vesper
Data premiery:25.01.2010














„Życie to umieranie. I właśnie ciąg małych śmierci nadaje życiu sens.”
Stigmata – Beatrix Gurian




Tytuł:Stigmata
Autor: Beatrix Gurian
Wydawnictwo:MUZA S.A.
Data premiery:21.10.2015












„- Czy ja wyglądam na zbrodniarza?
- Wygląda pan jak Adolf Hitler
- No właśnie!”
On wrócił – Timur Vermes


Tytuł:On wrócił
Autor: Timur Vermes
Wydawnictwo:W.A.B.
Data premiery:12.02.2014
















Jeżeli Wam się spodobało, zachęcam do obserwowania. Już niedługo druga część postu, który tak Wam się spodobał! Kto jeszcze nie czytał, odsyłam popularne książki, których nie chcę przeczytać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz